Najnovije vijesti

Naučno-stručna predavanja na 51. Sajmu šljive

31/08/2024 | objavio Radio Gradačac
Naučno-stručna predavanja na 51. Sajmu šljive
GRADAČAC

Na 51. Međunarodnom sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije održana su naučno-stručna predavanja iz više oblasti. Govorilo se o značaju kupovine domaćih proizvoda, poljoprivrednoj proizvodnji sa primjerima dobre prakse i osiguranju rizika gubitke prihoda, predstavljena je Strategija poljoprivrede do 2027. godine i turistički potencijali Tuzlanskog kantona.

O potrošačom etnocentrizmu govorio je prof.dr. Amir Hasićević, federalni ministar trgovine. Tom prilikom, Hasičević je napomenuo da je vanjskotrgovinski deficit u BiH premašio cifru od 6 milijardi KM, te da treba sagledati sve mogućnosti kako bi se pomoglo domaćim proizvođačima, naročito izvoznicima da povećaju svoj plasman.

Ministar Hasičević ističe kako je potrošački patriotizam važan preduslov privrednog razvoja i da u tom smislu ovo ministarstvo nastoji kroz planiranu izradu Strategije razvoja trgovine, upravo kroz brendiranje i supstituciju uvoza, staviti akcenat na domaće proizvode.

– Budući da se Bosna i Herecgovina obavezala na slobodno tržište ne može favorizirati domaće proizvode na tržištu, ali može pomoći domaćim proizvođačima da budu konkurentni i kvalitetom i cijenom, a kupci znaju prepoznati kvalitet, kazao je ministar Hasičević.

Zbog toga je značajna kupovina domaćih proizvoda i neophodno je uložiti dodatne napore da se promovira domaća proizvodnja, u cilju stabilizacije i rasta domaće ekonomije. U Federaciji Bosne i Hercegovine prepoznatljive su tri inicijative – “Kupujmo domaće”, “Ja BiH naše” i “Made in BIH”.

– Radi se o veoma kompleksnom problemu i danas smo pokušali da ukažemo koliko je to socijalno-psihološko, patriotsko pitanje, koliko je to ekonomsko-socijalno pa i moralno pitanje i moramo se uključiti svi. Mi smo bili obazrivi prilikom izrade Strategije pa smo rekli kupujmo naše, “Ja BiH naše”. Sve je to višestruko značajno za razvoj, opstanak i boljitak našeg društva. Zato nam treba sinergija i razumijevanje svih i da kupujemo naše, rekao je ministar Hasičević.

Potrošački etnocentrizam ogleda se u izbjegavanju uvoznih proizvoda osim ako ti proizvodi nisu nužni i kupovini domaćih proizvoda. Etnocentrični potrošači preferiraju domaće proizvode u odnosu na inozemne.

Da bi jačao potrošački etnicentrizam neophodno je imati razvijenu domaću privredu i kvalitetne proizvode. Poljoprivreda je strateška grana privrednog razvoja i na predavaju u Gradačcu posebna pažnja bila je posvećena osiguranju usjeva i plodova od rizika gubitka prihoda. Na ovu temu je govorila prof.dr. Jagoda Nedić.

Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva u Strategiji poljoprivrede i ruralnog razvoja od 2021 do 2027. godine znalajno mjesto posvetilo je poticajnim mjerama za poljoprivredne proizvođače među kojima je i sufinasiranje polise osiguranja od šteta u poljoprivrednoj proizvodnji.

– Željeli smo se približiti mladim ljudima i onima koji pokreću proizvodnju ili su naslijedili poljoprivredna gazdinstva od roditelja i za njih su predviđene značajne potpore, rekao je mr.sc. Pero Janjić, savjetnik ministra u Federalnom ministarstvu poljoprivrede, vodoprivrede i šumartstva.

Veoma zanimljivo i praktično predavanje o proizvodnji povrća u zaštićenom prostoru imali su prof.dr. Omer Kurtović i prof.dr. Marko Ivanković.

“Razvoj turističke infrastrukture kao temelj održivog turizma u Tuzlanskom kantona” tema je o kojoj je govorio prof. dr. Bahrija Umihanić.

Turistička infrastruktura u Tuzlanskom kantonu se ocjenjuje kao nerazvijenom, ali postoje značajne mogućnosti za njeno poboljšanje. Poboljšanje će se dogoditi najprije kroz realizaciju mjera iz Strategije razvoja turizma Tuzlanskog kantona za period od 2024. do 2029. godine.

– Razvoj i unapređenje ove infrastrukture predstavlja temelj za razvoj turizma, jer omogućava kreiranje kvalitetnog turističkog proizvoda koji može zadovoljiti potrebe i očekivanja modernih turista. Tuzlanski kanton, sa svojim prirodnim ljepotama, kulturno-historijskim naslijeđem i bogatom tradicijom, ima ogroman potencijal za razvoj različitih oblika turizma. Međutim, da bismo iskoristili taj potencijal, neophodno je kontinuirano raditi na unapređenju i razvoju turističke infrastrukture, što će omogućiti održivi rast i razvoj turizma, povećanje konkurentnosti turističkog sektora i stvaranje novih radnih mjesta, smatra prof. dr. Bahrija Umihanić.

Strategijom je predviđeno izdvajenje oko 26 milona maraka i to bi trebalo osigurati bolje kulturne sadržaje, puteve i drugu infrastrukturu na tursitičkim destinacijama. Neophodno je raditi na osposobljavanju mladih ljudi kako bi mogli pružiti kvalitetnu uslugu jer i od njih zavisi ukupan turistički doživljaj i dojam za posjetioce.

Na kraju je istaknuto kako se ova tema nameće kao neophodna za kreiranje atraktivne i konkurentne turističke ponude koja će privući veći broj posjetilaca i generirati veće prihode.

Radio Gradačac / Služba za informisanje “Sajam šljive”

Comments are closed.

YouTube