Najavljena rekonstrukcija tunela u Ormanici na magistralnom putu M1.8 Tuzla–Srebrenik–Brčko bila je tema današnjeg sastanka delegacija Vlade Tuzlanskog kantona, privrednika i kompanije Jata, koja će biti izvođač radova na rekonstrukciji ovog putnog pravca.
Kako je na sastanku rečeno, radove na rekonstrukciji tunela finansira Federalna direkcija cesta, a rok za izvođenje radova je oko 150 dana, koliko bi cjelokupan saobraćaj kroz tunel bio obustavljen.
– Mi se radujemo poslu koji se treba i mora uraditi, te poslu kojeg je dobila kompanija sa našeg kantona, ali Federalna direkcija nije osigurala preduslove za blokadu ovog putnog pravca. Alternativni putni pravci nisu u stanju i tehnički ne zadovoljavaju uslove niti imaju kapacitet da se preko njih preusmjeri sav putnički i teretni saobraćaj. Sve to će umnogome otežati, pa čak i onemogućiti rad i poslovanje brojnih poslovnih subjekata. Danas su na sastanku direktori iz Binga, Hercega, Solane, Jata-e, ali mi zastupamo interese i mnogih drugih koji su ugroženi ovakvim planiranjem radova, rekao je predstavnik kompanije Bingo Eldin Tabučić.
Zajednički zahtjev svih sudionika današnjeg sastanka jeste da se od Vlade Federacije BiH i Federalne direkcije cesta zatraži da adekvatno riješe alternativne putne pravce, te da to bude prethodno pitanje.
– Smatramo da rok koji je predviđen dinamičnim planom od 150 dana nije primjeren jer je nepoznato, kada se uđe u takvu vrstu radova, koliko to može trajati. Mi iz poslovne zajednice smatramo da su to ogromni problemi. Naš stav je jasan da nema dileme da treba ovaj infrastrukturnri projekat, koji je vitalan, i treba ga razriješit, ali prije toga mi ćemo zahtijevati od Vlade FBiH i Federalne direkcije da prethodno moraju uraditi ono što je njihova zadaća, dodao je Ramiz Karić, iz grupacije poslodavaca TK.
Podcrtano je da Tuzlanski kanton nije protiv rekonstrukcije tunela, naprotiv, ali se prije tog zahvata moraju hitno i na tehnički prihvatljiv način riješiti obilazni putevi.
– Vlada i privrednici su danas složni u stavu da se ne smije početi sa rekonstrukcijom tunela, a da se alternativni putevi ne dovedu u tehnički prihvatljivo stanje, tako da budu u mogućnosti primiti kako količinu, tako i nosivost saobraćaja kojeg će morati da prihvate. Naš stav je jedinstven i već sutra ćemo iz Ministarstva, prema Federalnoj direkciji cesta i Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija uputiti dopis da se ne počinje sa rekonstrukcijom tunela, dok se adekvatno ne osposobe alternativni putni pravci, a sve kako bi privreda Tuzlanskog kantona ovu rekonstrukciju što manje osjetila na svom poslovanju. Obzirom na strateški značaj ovog tunela, predlažemo da njegova rekonstrukcija i priprema alternativnih pravaca bude posmatrano kao jedan projekat, rekao je ministar trgovine, turizma i saobraćaja Mirsad Gluhić.
Ministar Gluhić je podcrtao da privreda ni u kojem obliku ne smije da trpi i da osjeti rekonstrukciju tunela. Za naredni period najavljen je i sastanak grupacije poslodavaca TK, te se i oni sa svojim stavom očitovati prema Vladi Federacije i nadležnim službama, saopćeno je iz Odjeljenje za informisanje Vlade TK.
Podsjećamo, kako bi se omogućio nesmetan saobraćaj za vrijeme radova potpisan je sporazum između Općine Gradačac i JP Ceste Federacije BiH o izgradnji zaobilaznice za vrijeme rekonstrukcije tunela na magistralnom put M 1.8 na Ormanici. Radovi na zaobilaznici su u toku i izvode se u mjesnoj zajednici Srnice Donje na relaciji Srnice Donje-Špionica Centar (Općina Srebrenik).
Kako je saoćeno iz Općine Gradačac, po završetku ove dionice i stvaranjem uslova za saobraćaj počet će radovi na rekonstrukciji tunela.Ova dionica saobraćajnice duga je 1.396 m. Vrijednost radova iznosi 265.000 KM a izvođač je JV JATA GROUP/HERING. Općina Gradačac za izgradnju ovog puta obezbijedila je 132.500 KM.
Glavni projekat ne predviđa proširenje tunela, navodi se u Planu upravljanja okolišem i društvenim aspektima za projekat rehabilitacije tunela Ormanica koji je izradilo JP Ceste Federacije BiH. Kako je navedeno u ovom dokumentu, izvođač radova će napraviti Plan upravljanja prometom koji će uključiti moguće alternativne pravce sa minimalnim uticajem na odvijanje prometa za ivođenje radova.
Jedan od mogućih alternativnih pravaca je i put Srnice Donje-Soko-Srebrenik, a izvođač radova je dužan pripremiti i dostaviti Plan upravljanja prometom na odobrenje JP Ceste Federacije BiH najkasnije 30 dana nakon početka radova na bilo kojoj uključenoj u preusmjeravanje i upravljanje prometom.
Radio Gradačac / Odjeljenje za informisanje Vlade TK