OŠ “Ivan Goran Kovačić” i MSŠ “Hasan Kikić” iz Gradačca učesnice su Međunarodne procjene učeničkih postignuća – PISA 2018, u našoj državi koja se počinje provoditi u srijedu, 4. aprila.
Kako nezvanično saznajemo, u testiranju će učestvovati učenici 2002. godište, i to 16 iz OŠ “Ivan Goran Kovačić” i 46 iz MSŠ “Hasan Kikić”.
Radi se o istraživanju koje provodi Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, a u njemu će učestvovati oko 7000 učenika iz škola u oba bh. entiteta i Brčko distrikta BiH (138 FBiH, 70 RS, 5 BD BiH).
Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje centar je za provedbu PISA 2018 istraživanja u Bosni i Hercegovini. Ukupni uzorak čini 236 škola Bosne i Hercegovine, dok će testiranje biti obavljeno u njih 213.
PISA (Programme for International Student Assessment) predstavlja najveće međunarodno ispitivanje učeničkih postignuća iz područja čitalačke i matematičke pismenosti te pismenosti iz prirodnih nauka. Osim što je istraživanje obimno, ono nije bazirano na nastavnim planovima i programima i reprodukciji usvojenih znanja, nego je u prvom redu usmjereno na procjenu sposobnosti učenika za promišljanja, zaključivanja te primjenu znanja i vještina na stvarne životne probleme.
PISA istraživanja provode se od 2000. godine, a u njima od 2006. učestvuju sve zemlje iz regije kojima se sada, u 7. ciklusu studije, po prvi puta pridružuje i Bosna i Hercegovina.
Od vremena kada je OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development) pokrenuo PISA program, s ciljem razvoja pouzdanog i relevantnog indikatora učeničkih postignuća, do danas, PISA studiji pridružilo se 80 država svijeta.
PISA istraživanja provodi se u trogodišnjim ciklusima, a cilj mu je pomoći zemljama učesnicama kod donošenja strateških odluka iz oblasti obrazovanja na temelju empirijskih, statističkih podataka o postignućima učenika. Drugim riječima, PISA ukazuje na slabosti u obrazovnim sistemima te naznačava u kom pravcu trebamo djelovati kako bi se te slabosti otklonile, a obrazovanje jedne države unaprijedilo.
PISA rezultati ne utiču na ocjenjivanje učenika i nastavnika, nego ukazuju na stanje u obrazovnim sistemima i politiku obrazovanja. Rezultati učenika i škola ne procjenjuju se pojedinačno, već se prikazuju kao cjelokupna postignuća učenika na nivou zemlje.
S obzirom kako se u našoj državi, osim istraživanja TIMSS 2007, nisu provodila opsežna i kvalitetna međunarodna istraživanja u obrazovanju, učešće u PISA studiji trebalo bi nam, na iznimno kvalitetan način, predočiti pravo stanje stvari unutar naših obrazovnih sistema, dati jasnu sliku učeničkih postignuća, te naznake u kojem pravcu možemo graditi daljnje strategije razvoja u oblasti obrazovanja.
Radio Gradačac / Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH – APOSO